Νέα & Άρθρα

11η συνάντηση της 2ης Ομάδας Αυτοδιαχείρισης

5η συνάντηση της δεύτερης ομάδας του Π.Α.

5η συνάντηση της δεύτερης ομάδας του Π.Α.

Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αυτοδιαχείρισης ατόμων με ρευματικά νοσήματα

 

Μέσα σε ευχάριστο και χαλαρό κλίμα ολοκληρώθηκε και η 5η συνάντηση της δεύτερης ομάδας του Π.Α. Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αυτοδιαχείρισης ατόμων με ρευματικά νοσήματα στην ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α. Θέμα της συνάντησης “η επαφή με το σύστημα υγείας” και η εισηγήτρια της ημέρας κα Ευαγγελία Κατεξάκη, ιατρός ρευματολόγος, προέτρεψε την ομάδα να αφηγηθεί τις εμπειρίες της από αυτή την επαφή.

Με προθυμία απάντησε η ομάδα στις ερωτήσεις “οδηγούς”, όπως:

– Τι είναι αυτό που σας προέτρεψε να απευθυνθείτε σε ένα συγκεκριμένο νοσοκομείο, ιατρείο, ιδιώτη ιατρό;

– Τι προβλήματα αντιμετωπίσατε ασκώντας το δικαίωμά σας της χρήσης του εθνικού συστήματος υγείας; Ιδιαίτερα σαν ασθενής με ένα χρόνιο νόσημα;

– Ποιες θεωρείτε σαν πιθανές λύσεις στα προβλήματα αυτά;

Όλα τα μέλη της ομάδας είχαν κάτι να αφηγηθούν, και θετικό και αρνητικό και φάνηκε ότι, κάθε νοσώντας είναι μία ξεχωριστή περίπτωση που βιώνει τις ίδιες καταστάσεις τελείως διαφορετικά!

Αρχικά, η απόφαση επιλογής του δημόσιου νοσοκομείου φάνηκε να εξαρτάται από την οικονομική δυνατότητα του νοσούντα αλλά και από τη σκέψη ότι, λόγω πληθώρας περιστατικών σε αυτά τα ιατρεία, υπάρχει και μεγαλύτερη εμπειρία οπότε και εμπιστοσύνη από τον ασθενή. Όμως, εάν η οικονομική κατάσταση το επέτρεπε, θα προτιμούσαν την επίσκεψη του ίδιου ιατρού (που βλέπουν στο νοσοκομείο) στο ιδιωτικό του ιατρείο, όπου δεν θα ταλαιπωρούνταν.

Ακόμα, η “καλή φήμη” της κλινικής που μας ενδιαφέρει και της ιατρικής ομάδας που την στελεχώνει, σε κάποιο νοσοκομείο, μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για την επιλογή της.       

Βέβαια, το γεγονός ενός υπερφορτωμένου συστήματος υγείας χωρίς τις ανάλογες, για το φορτίο του, υποδομές, δεν αμφισβητήθηκε από κανέναν και όλοι συμφώνησαν ότι χρειάζεται Ιώβια(!) υπομονή, θετική σκέψη και καλή διάθεση κάθε φορά που ξεκινάς για ένα, ακόμα και προγραμματισμένο από μήνες, ραντεβού στο νοσοκομείο που έχεις επιλέξει να παρακολουθείσαι.

Σε αυτό το σημείο, τονίστηκε από την κα Κατεξάκη η προσπάθεια που καταβάλουν οι ιατροί, στα τακτικά πρωινά ιατρεία, για να ανταποκριθούν στο φόρτο των ραντεβού και των έκτακτων περιστατικών που προκύπτουν, έτσι ώστε να μένουν ικανοποιημένοι οι σφαλισμένοι και φυσικά κανένας δεν διαφώνησε, εφόσον όλα τα μέλη της ομάδας, λιγότερο ή περισσότερο, είχαν την ανάλογη εμπειρία.

Τα παράπονα – προβλήματα που εκφράστηκαν, εστίαζαν περισσότερο στη στάση του νοσηλευτικού προσωπικού των πρωινών ιατρείων. Κάποια μέλη της ομάδας εξέφρασαν την απογοήτευσή τους από την απότομη, σκληρή, συχνά αγενή συμπεριφορά προϊσταμένων και νοσοκόμων που επικουρούν και την ανύπαρκτη επικοινωνία τους με τους ασθενείς σε αναμονή.

Ένα ακόμη εμπόδιο στέκεται η τεράστια δυσκολία εύρεσης ραντεβού (μέχρι και οκτώ μήνες αναμονή!) σε κάποια ιατρεία, καθώς και ο ιδιαίτερα περιορισμένος χρόνος που δίνεται στον ασθενή για την εξέτασή του (πολύ συχνά η πληθώρα των ραντεβού καθορίζει αυτό το χρόνο).

Η περίπτωση της μηνιαίας θεραπείας, για τους ασθενείς που κάνουν χρήση του βιολογικού παράγοντα, στο νοσοκομείο, περιγράφηκε με ιδιαίτερες δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζονται στις μονάδες έκχυσης (θεραπείες σε πολυθρόνες λόγω έλλειψης χώρου κλπ).

Οι πιθανές λύσεις που προτάθηκαν για τη βελτίωση των συνθηκών, αφορούσαν στη διοικητική οργάνωση των νοσηλευτικών μονάδων, την εκπαίδευση των νοσηλευτών και τη βελτίωση – εξέλιξη των μονάδων έκχυσης. Όπως αντιλαμβανόμαστε, θέματα δύσκολα και για να τα ακουμπήσουμε ακόμα, πόσο δε μάλλον για να διαφοροποιηθούν ριζικά….

Εν κατακλείδι και με την ανακουφιστικά ήρεμη και καλοπροαίρετη συναίνεση και ταυτόχρονα παραίνεση της εισηγήτριας κας Κατεξάκη, η ομάδα συμφώνησε και πάλι, ότι η μαγική λύση βρίσκεται στην καλή συνεργασία και επικοινωνία ανάμεσα στον ιατρό και το νοσούντα και την αμοιβαία κατανόηση.

Τέλος, είναι ένα μικρό κοινό μυστικό, ότι μία θετική σκέψη και πρόθεση απέναντι στους άλλους, αλλάζει όχι μόνο τη δική μας διάθεση αλλά και τη δική τους. Και μην ξεχνάτε να χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό!

Η ομάδα ευχαριστεί θερμά την κα Ευαγγελία Κατεξάκη.

Η επόμενη συνάντησή μας είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο 2 Απριλίου 2016 με θέμα: ‘Ασκηση

 

5η συνάντηση